Lang niet iedereen met een eigen website hecht waarde aan statistieken. Zo wordt er bijvoorbeeld nooit gekeken naar het aantal websitebezoekers. Veel bedrijven doen dit sporadisch, maar houden dit nooit live in de gaten. Vaak wordt als argument gebruikt dat dit verspilde tijd is. Veel bedrijven denken namelijk dat zij helemaal niets hebben aan statistieken over realtime bezoekers. Dit is echter een misvatting. Dergelijke statistieken kunnen namelijk heel waardevol zijn. Waarom? Dat vertellen wij jou in onderstaande tekst.
Effect zien na een mailing
Een groot aantal bedrijven werkt tegenwoordig met nieuwsbrieven en andere vormen van mailings. Hierin worden vaak producten aangeboden. Ook wordt er regelmatig doorgelinkt naar de website. Een mailing wordt vaak één of meerdere keren per week of maand verstuurd. Om het effect van zo’n mailing te bekijken, doe je er goed aan een blik te werpen op de realtime bezoekers op je website. Sommige mensen gooien dergelijke mails direct in de prullenbak, maar andere nemen wel een kijkje op je site. Wanneer je naar de realtime bezoekers kijkt, weet je dus direct hoe effectief jouw mailing is.
Informatie over bezoekers
Maak jij gebruik van een applicatie zoals i-mining om je websitebezoekers in kaart te brengen? Dan kan dit je waardevolle informatie verschaffen. Dit geldt zeker ook voor de realtime bezoekers op je website. I-mining brengt namelijk niet alleen in kaart hoeveel bezoekers er op je website aanwezig zijn. Nee, je krijgt ook allerlei demografische gegevens. Hierdoor weet je bijvoorbeeld uit welk deel van het land websitebezoekers komen. Door statistieken over realtime bezoekers in de gaten te houden, kun je hier direct op inspelen.